HERKESE MERHABA!


Amacım; bu kız bize ne anlatmış diye merak edip bakmanız. O kadar... Çünkü herşeye çok kafa yoruyorum. Huyum bu! Çok kolay mutlu oluyorum, çok kolay korkuyorum, çok kolay heyecanlanıyorum, herşeyi çabucak hissediyorum. Sohbete bayılıyorum. Sanmayın ki yalnızım konuşamıyorum da buraya yazıyorum. Aksine düşüncelerimi daha çok insanla paylaşmak istiyorum. Bu yüzden yazıyorum. Aklıma gelen herşey üzerine yazacağım.















26 Eylül 2010 Pazar

MEDRANO SİRKİ


Her(rr) ne kadar sirklerin hayvanları koruma yasalarına aykırı şartlar içinde eğitim ve terbiye verdiklerini bilsek ya da düşünsek de; dün itibari ile hiçbirşeyi kaçırmamak üzere locada yerimizi alarak sirki en önden ve harikulade duygularla izledik... Evet itiraf ediyorum, son 5 yılda gittiğim en son 2 sirki düşünerek hayal kırıklığı hazırlığımı yapmıştım. Sadece oğlumuzun hafızasında yıllar sonra düşüneceği sirk gösterisi anıları yaratmaktı amacımız. Hatta dönüş yolunda; bak oğlum bugünü hafızana kazı! bir daha belki de seyredemezsin böyle insanları falan diye son hatırlatmamızı da yaptık. Belli ki Avrupa da artık hayvanları içeren sirklere izin yokmuş. Bize de artık bu son gelişleridir falan diye düşündük.
Asıl konuya geliyorum:
Hayatımda son 2 senedir böyle kahkaha ile içten gülmemiştim. Artık palyaçolar öyle kuyruğuma bastım düştüm hahaha! Yuvarlandım hahaha!... Değilll! İnsanların şartlı reflekslerini gözler önüne seren, oyuna katılmak için sahneye gelen; kollarını bile sallamayacak kadar naesneklikte insanlara sahne selamına kadar bir show a dahil etmeyi başaran bir palyaçodan bahsediyorum. Çok başarılıydı.
Takıldığım bir konuyu daha anlatacağım. Sirke gittik. Tesadüf akşam gazeteyi okurken bir köşe yazarının bu sirkle ilgili kötü fikirlerini okudum. Hayvanlara eziyet ediyorlarmış, ülkemize bunlar nasıl sokuluyorlarmış...Yerden yere vurmuş. Bir kere asıl şovları; dans ve akrobatik gösterilerdi. Tamam 4-5 kaplan, at, ve kuşlar da vardı ama azaltmışlar, onlar da bu durumun farkındalar artık. Karavanlarda, yolculukla ve tehlikeli şartlar altında geçen bir hayat. Alkış için yapıyorlar bu gösterileri ya, alkışlayalım... Takdir edelim ne olur!
Eleştirdiğimiz şeyleri 'anti parantez' belirtiriz.
LÜTFEN! LÜTFEN! EMEĞE SAYGI!
(Bu arada CIRQUE DU SOLEIL gelecek diyorlar umarım doğrudur!)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder